Paketering
Vad erbjuder du din målgrupp och hur paketerar du det?

En av fyra resenärer från Sverige (25% av svenskarna) vill ha ett färdigt bokat paket innan de reser. Hur kan du hjälpa de att få en helhetsupplevelse på Öland och hos dig? Starkare tillsammans, finns det grannföretag som skulle kunna hjälpa dig att ge dina besökare en helhetsupplevelse?

Hållbar internationell paketering

Lär dig hur du kan få affärsnyttan, samhällsnyttan och miljönyttan att samverka i paketeringen för att locka de internationella kunder som faktisk är villiga att betala för resan, boendet, maten och upplevelserna. Ta del av Visit Swedens tre delar om paketering. 

 

Vad säger lagen?

Hur definieras paketresor och vilka undantag från lagen finns det. Vilka krav ställs på dig som researrangör? I de här filmerna berättar Jonas Thyberg, en av Sveriges duktigaste advokater inom området, hur ändringar i paketreseavtalet kan göras från resenären och arrangörens sida. Hur avbokning av paketresa kan göras och vilka villkor som gäller för avbokningar samt hur resenären kan reklamera fel och vilket ansvar arrangören har vid fel. I den tredje och sista filmen informerar han om Resegarantilagen. Ta del av Visit Swedens sammanfattningar om paketreselagen. 

 

kalksten grå
1. Marknad & Målgrupp

Vem är din kund och vilken typ av upplevelse söker de?

Läs mer
kalksten grå
2. Digital Närvaro

Hur och var kommunicerar du med din målgrupp?

Läs mer
kalksten grå
3. Paketering

Vad erbjuder du din målgrupp och hur paketerar du det?

Läs mer