Digital Närvaro
- Hur och var kommunicerar du med din målgrupp?

Att digital närvaro är viktigt råder det knappast något tvivel om. Att vara tillgänglig och att arbeta aktivt med digitalt värdskap kräver att du finns i de kanaler där dina besökare letar efter dig. Här har vi samlat konkreta tips och guider till hur du kan arbeta med de viktigaste kanalerna.

Hemsida, sökoptimering & onlinebokning

Din verksamhets egen hemsida är navet i den digitala marknadsföringen. Genom att ständigt utveckla och uppdatera den säkerställer du din digitala närvaro. Att ha bokning online är också något som kunderna efterfrågar, och via sökmotoroptimering ser du till att de hittar din verksamhet.

Färjestadens hamn
Hemsida

Hemsidan är navet i all digital marknadsföring. Här skapas affären!

Läs mer
Borgholms Slott
Sökoptimering

För att synas högt i sökordsresultaten finns det några enkla knep.

Läs mer
Vandring på alvaret
Onlineboking

Hur kan potentiella kunder boka dina tjänster?

Läs mer

Google My Busniess & Recensioner

Google är världens största sökmotor och att ”googla sig fram” till information om resmål är ingångsporten för det flesta resenärer - kundens resa börjar ofta på Google. Ta därför chansen att synas där.

Golf på Ekerum
Google My Business

Kundens resa börjar på Google. Ta därför chansen att synas där.

Läs mer
Byxelkrok
Hantera recensioner

De kundomdömen som finns tillgängliga spelar stor roll för potentiella kunder.

Läs mer

Sociala Kanaler

Din verksamhets närvaro i sociala kanaler som Facebook och Instagram är också viktig. Klicka nedan på respektive ruta för att läsa mer om hur du kan arbeta med sociala kanaler. Ta även del av Visit Swedens 6 tips för att lyckas med sociala kanaler. 

tiktok logo
TikTok
Läs mer
instagram logo
Instagram
Läs mer
facebook logo
facebook
Läs mer
kalksten grå
1. Marknad & Målgrupp

Vem är din kund och vilken typ av upplevelse söker de?

Läs mer
kalksten grå
2. Digital Närvaro

Hur och var kommunicerar du med din målgrupp?

Läs mer
kalksten grå
3. Paketering

Vad erbjuder du din målgrupp och hur paketerar du det?

Läs mer