Partnership Öland

At Öland's tourism organization, we work with destination development and Partnership Öland is our platform for collaboration with the region's business community. Our network consists of proud and active member companies that participate in and finance the development, branding and marketing of Öland.

Partnersship Öland

The collective name for the collaboration between Öland's Tourism Organization and the business community is precisely Partnership Öland. It will include a number of activities such as information meetings, dialogue meetings and training. Within the framework of Partnership Öland, we will also seek co-financing for both marketing and development activities for Öland.

The development is clear

The metropolitan regions are growing at the expense of the countryside. If we in the countryside are to manage care, school and care, the business community will need to flourish even more than it does today. To be competitive against other strong destinations, we must act together - alone is not strong in this context. Around Sweden, we can see destinations that in some cases consist of several municipalities together with the business community put the money centrally to become stronger together, to together attract the tourist to choose them. The competition for the tourist and the attractive place is tough and everyone is working hard on tourism issues.

Europeiska Unionen - Europeiska Regionala Utvecklingsfonden
Kalmar for reference

Do you remember what it was like in Kalmar 20 years ago. Putting the money in the middle has been a way of working there for more than ten years. They collect about 4 million annually from the business community and with joint efforts they (the public and business community) have made Kalmar an attractive and popular destination with a focus on culture. and sports tourism.

Together we reach further

With its 1.4 million commercial guest nights, Öland is a very strong and popular destination, but for that reason we cannot rest easy. If Öland does not develop, we will back down. In addition, the season is short and we want to extend it together with you. There is no shortage of supply during either spring, autumn or winter on the island. But in order to be able to create more reasons to visit Öland and break through the noise from competitors, more resources are needed than the more than 6 million that the municipalities contribute.

We hope that everyone wants to be with us in the work with Partnership Öland! Today we are just over 100 companies. Our goal in 2021 is to become more, where we can also see a variation from different industries.

Studieresa Ö-NATUR på Bornholm

Halvtid med ö-natur

Deltagande företag har bland annat fått gratis analys av webb och sociala medier, med konkreta förslag på åtgärder som ger bättre effekt. Många spanar in nya målgrupper, som gärna gör besök under vår och höst, och finslipar marknadsföringen mot dessa. Vi snackar trender och hållbarhet och omvandlar det till viktiga konkurrensfördelar.  Lär oss digitala verktyg som förenklar administration, drift och kommunikation. Tillsammans undersöker vi också hur vi kan skapa ännu starkare erbjudanden, bara genom att lyfta allt fantastiskt vi redan har på Öland.

Under våren genomfördes även en studieresa till Bornholm i syfte att lära av destinationens företag och positionering som outdoor-destination. En rad inspirerande företag besöktes som delade med sig av sina erfarenheter. Bilden är från det uppmärksammade hotellet Green Solution House, som blivit utnämnt till ett av de 10 mest miljövänliga hotellen i Europa.

Verktygslådan

Här har vi samlat tips till dig i besöksnäringen som vill växla upp och utveckla din verksamhet! Det är svårt att hinna hålla sig uppdaterad över allt som sker omkring en, därför har vi lagt in massor med bra information, guider och tips på ett och samma ställe, i din verktygslåda. Med hjälp av verktygslådan blir det lättare för dig och ditt företag att hålla sig uppdaterad om branschens utveckling och hitta nya möjligheter att växa. Läs mer om marknadsföring, paketering, nätverk på Öland, statistik, trender och varför ditt hållbarhetsarbete är en viktig konkurrensfördel. All information uppdateras och fylls på kontinuerligt, så kom ihåg att kika in lite då och då!

 

Mediabank

Ölands Turismorganisation har tillsammans med partners producerat bilder och filmer i syfte att marknadsföra Öland som destination. Detta material får du som företag eller förening också använda i era egna kanaler så som hemsida, Facebook eller Instagram. 

Behöver du nytt material för din marknadsföring? Om ni är i behov av att anlita en konsult för marknadsföringsmaterial, hemsida eller liknande kan ni först undersöka om möjlighet finns att nyttja regionens konsultcheckar. Länk till info om konsultcheckar 

Horns udde
Bilder att använda
Read more
Barn i Långe Jan, Ottenby
Filmer att använda
Read more

Welcome to contact us!

You are always welcome to contact us to get more information about Partnership Öland, if you have questions and concerns, if you want to schedule a meeting or if you want to become a member of Partnership Öland!

 

Nadia Byåker

Partners & Relations

+46(0)485 888 03
+46(0)72 203 54 53
[email protected]

Felicia Bäckström

 

Felicia Bäckström

- Håller i trådarna. Bultande hjärta för Öland, aktiva utomhusupplevelser och utveckling.

Ölands Turismorganisation
Destinationsutvecklare
[email protected]
0485 - 88 812

Magnus Broomé

 

Magnus Broomé

- Erfaren affärsutvecklare och fena på verktyg för strategisk affärsutveckling inom besöksnäringen.

Affärsutvecklare
[email protected]

Sofie Gunnarsson

 

Sofie Gunnarsson

- Kreativ affärs- och platsutvecklare med stenkoll på trender och marknadsföring, öga för koncept och helhet.

Affärsutvecklare
[email protected]

Långe Erik
Upplevelser på Öland
Read more
Vandring Mörbylångaleden
Natur & Friluftsliv
Read more
Ölandsbron
Öland året runt
Read more